Procedure ved ændring af uddannelsesforløbet
Procedure for orientering
Ved ændringer, der skyldes barsel, sygdom o. lign, hvor uddannelsesforløbet blot ”skubbes” tidsmæssigt, skal kopi af ændret ansættelses- og uddannelsesaftale sendes til Sekretariatet for Specialpsykologuddannelsen til orientering.
Den uddannelsessøgende psykolog er ansvarlig for fremsendelse af den ændrede ansættelses- og uddannelsesaftale. Det skal ved fremsendelsen til sekretariatet fremgå, hvad der skyldes ændringen i ansættelses- og uddannelsesaftalen.
Procedure for forhåndsgodkendelse
I følgende tilfælde skal der ske forhåndsgodkendelse fra sekretariatet inden ansættelses- og uddannelsesaftalen ændres:
- Forlængelser, hvor der sker ændringer i rækkefølgen af placering af de enkelte delforløb.
- Ændringer der skyldes manglende målopfyldelse.
- Deltidsansættelse.
- Kombinationsforløb (hvor uddannelse og forskning sker sideløbende).
Forhåndsgodkendelse sker således:
- Mail med angivelse af årsag til ændringen samt den oprindelige og den ændrede tidsplan sendes til sekretariatet af den uddannelsessøgende eller uddannelsesansvarlige specialpsykolog.
- Sekretariatet vurderer ansøgningen og inddrager evt. det psykologfaglige uddannelsesudvalg vedrørende faglig vurdering af ansøgningen.
- Sekretariatets godkendelse/afslag returneres til den uddannelsessøgende/uddannelsesansvarlige specialpsykolog.
- Den uddannelsessøgende/uddannelsesansvarlige specialpsykolog fremsender kopi af den evt ændrede ansættelses- og uddannelsesaftale til sekretariatet.